InnoGastro
- podniesienie jakości i efektywności edukacji zawodowej w branży gastronomicznej,
- opracowywanie nowych podejść w celu poprawy kompetencji już praktykujących pedagogów i wyposażenie ich we wszystkie kompetencje i umiejętności niezbędne do świadczenia usług o wysokiej jakości,
- zwiększenie dostępu i promowanie powstałych w Europie otwartych zasobów edukacyjnych.
Rezultaty:
- utrwalenie i pogłębienie wiedzy dotyczącej technik kulinarnych,
- zrozumienie efektów wywoływanych przez składniki,
- poznanie kultury pracy i praktyk stosowanych w europejskich placówkach kształcenia zawodowego,
- rozwój kreatywności,
- zwiększenie umiejętności organizacyjnych, zarządzania i przywództwa członków partnerstwa,
- wzmocnienie współpracy z partnerami,
- zbudowanie współpracy z instytucjami na rynku pracy,
- wzrost umiejętności społecznych, językowych i kulturowych,
- uczestnicy staną się bardziej świadomi tego, jak ważne są umiejętności językowe dla rozwoju osobistego i zawodowego,
- nauka języków obcych, szczególnie słownictwa specjalistycznego,
- zwiększenie elastyczności i mobilności,
- poszerzenie tolerancji i otwartości na inne kultury.
Rezultat: raport z diagnozą, połączony z szerokim forum z przedsiębiorcami.
Lider: RCK, przy udziale wszystkich partnerów.
Lider: CSHM, przy udziale wszystkich partnerów.
Lider: RCK przy udziale wszystkich partnerów.
REKRUTACJA UCZESTNIKÓW:
Regulamin rekrutacji / Formularz zgłoszeniowy / Deklaracja uczestnictwa / Oświadczenie o przetwarzaniu danych
W dniu 20.01.2017 odbyło się Międzynarodowe Spotkanie Partnerów
w ramach projektu
InnoGastro – Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools
Ustalenia ze spotkania:
- Przedstawiony został projekt i jego główne zadania,
- Określone zostały główne zadania do realizacji i rola każdego z Partnerów,
- Określono termin przygotowania rezultatu 1:
Stworzenie jednego raportu będącego zbiorem trzech analiz (PL, LT, ES) zawierającego badania i analizę porównawczą. Raport – diagnoza obecnej sytuacji w każdym kraju w zakresie szkolnictwa zawodowego, wyłącznie branża gastronomiczna. - Omówiono plan upowszechnienia rezultatów projektu,
- Ustalono formę ewaluacji działań w projekcie,
- Omówiono grupę uczestników projektu,
- Ustalono formę rekrutacji uczestników projektu,
- Określone zostały formy współpracy i komunikacji między partnerami,
- Wyjaśnione zostały aspekty finansowe realizacji projektu,
- Wyjaśniono formy prowadzenia dokumentacji projektowej,
- Ustalono terminy następnych spotkań,
- Wyjaśniono sprawy administracyjne.
Dokumentacja zdjęciowa:
W dniu 14.02.2017 odbyło się spotkanie nauczycieli biorących udział w projekcie
„InnoGastro – Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools”
Miejsce spotkania: Regionalne Centrum Kompetencji
Sala konferencyjna nr 1, Hotel BOSiR, Białystok
- Omówiono zadania projektu i rolę uczestników (nauczycieli),
- Omówiono szczegółowo działania upowszechniające projekt,
- Szczegółowo omówione zostały rezultaty 1 i 2,
- Omówione sprawy organizacyjne,
- Omówiono i ustalono elementy przygotowywanego raportu do rezultatu 1,
- Dokonano podziału pracy nad przygotowywanym raportem.
1. Analiza branży gastronomicznej w Polsce. Podaż zawodów w branży gastronomicznej – Hajnówka
2. Ocena przewidywanego popytu na konkretne umiejętności – Hajnówka
3. Wymiar współpracy zagranicznej w branży gastronomicznej – Wojewodzin
4. Cel, oczekiwane efekty, metodologię, sposoby ewaluacji kursu – Mońki
5. Nabyte umiejętności po ukończeniu kursu – Mońki
6. Charakter realizowanych programów praktyk zawodowych uwzględniających kuchnię eksperymentalną – Rudka
Prezentacja projektu InnoGastro / Struktura rezultatu 1
Dokumentacja zdjęciowa:
W dniu 24.02.2017 odbyło się spotkanie w Kłajpedzie
W spotkaniu uczestniczył przedstawiciel Lidera i partnera litewskiego z przedsiębiorcami litewskimi z branży gastronomicznej biorącymi udział w projekcie „InnoGastro – Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools”
Ustalenia ze spotkania:
- Omówiono wspólnie z Partnerem litewskim zadania projektu i rolę uczestników – przedsiębiorców litewskich,
- Omówiono szczegółowo działania upowszechniające projekt oraz wdrożenie jego rezultatów,
- Szczegółowo omówione zostały rezultaty 1 i 2,
- Ustalono sprawy organizacyjne.
Dokumentacja zdjęciowa:
W marcu i kwietniu 2017 roku odbyły się w szkołach zawodowych konsultacje z dyrekcjami i nauczycielami biorącymi udział w projekcie
„InnoGastro – Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools”
Ustalenia z konsultacji:
- Omówione zostały przygotowane przez nauczycieli elementy raportu O1,
- Analiza wniosków raportu O1,
- Ustalono sprawy organizacyjne i techniczne przygotowywanych elementów raportu O1.
W dniu 01.06.2017 w Walencji odbyło się Międzynarodowe Spotkanie Partnerów
w ramach projektu
InnoGastro – Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools
Ustalenia ze spotkania dotyczą głównie analizy rezultatu O1, tj. analiza stworzonego raportu będącego zbiorem trzech analiz (PL, LT, ES) zawierającego badania i analizę porównawczą. Raport z diagnozą obecnej sytuacji w każdym kraju w zakresie szkolnictwa zawodowego, wyłącznie dla branży gastronomicznej:
- Analiza wniosków i konkluzji wynikających z raportu O1. Weryfikacja i uzupełnienie brakujących treści według wcześniej określonych wymaganych elementów.
- Implementacja wyników oraz potrzeb edukacyjnych do przygotowywanych materiałów szkoleniowych innowacyjnego pilotażowego kursu z zakresu kuchni eksperymentalnej.
- Omówiono działania upowszechniające rezultaty projektu realizowane przez Partnerów.
- Omówiono realizowane działania w projekcie.
- Określone zostały formy współpracy i komunikacji między partnerami i uczestnikami projektu.
- Wyjaśnione zostały aspekty finansowe realizacji projektu.
- Wyjaśniono formy prowadzenia dokumentacji projektowej.
- Ustalono termin następnych spotkań.
- Wyjaśniono sprawy administracyjne.
Dokumentacja zdjęciowa:
Raport O1 – Diagnoza i analiza potrzeb branży gastronomicznej połączona z szerokim forum przedsiębiorców.
W okresie pierwszych 8 miesięcy realizacji projektu InnoGastro stworzono raport będący zbiorem trzech analiz przygotowanych przez Partnerów projektu zawierający badania i analizę porównawczą oraz diagnozę obecnej sytuacji w każdym z kraju (Polska, Hiszpania i Litwa) w zakresie szkolnictwa zawodowego, wyłącznie dla branży gastronomicznej. W raporcie uwzględniono wymiar współpracy zagranicznej, charakter realizowanych programów praktyk zawodowych uwzględniających kuchnię eksperymentalną. Raport obejmuje ramę nauczania: cel, oczekiwane efekty, wymagane umiejętności po ukończeniu kursu, metodologię, sposoby ewaluacji, ocenę przewidywanego popytu na konkretne umiejętności, kwestię regulacji podaży zawodów z branży gastronomicznej w kontekście popytu na nie.
Analiza wniosków i wskazanych potrzeb zawartych w raporcie O1 wydatnie pomoże w przygotowaniu materiałów treningowych do innowacyjnego pilotażowego kursu z zakresu kuchni eksperymentalnej.
Bazując na wnioskach wyciągniętych z raportu dotyczącego branży gastronomicznej, pilotażowy kurs szkoleniowy z zakresu kuchni eksperymentalnej zostanie opracowany tak, by uczestniczący w projekcie nauczyciele i przedsiębiorcy umieli szkolić uczniów i pracowników przekazując im efektywnie wiedzę z zakresu kuchni eksperymentalnej.
W dniach 25-26.09.2017 w Kłajpedzie odbyło się Międzynarodowe Spotkanie Partnerów
w ramach projektu
InnoGastro – Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools
Ustalenia ze spotkania:
- Określenie głównych założeń kursu kuchni eksperymentalnej.
- Ustalenie formy kursu kuchni eksperymentalnej blended (on-line i praktycznego).
- Określenie zaliczenia kursu teoretycznego – online i praktycznego.
- Określenia struktury i formy sylabusa kursu kuchni eksperymentalnej.
- Konsultacje sylabusa z nauczycielami i przedsiębiorcami.
- Określenie spraw organizacyjnych związanych z kursem:
– data realizacji kursu online – teoretycznego i praktycznego,
– zakwaterowanie i wyżywienie podczas pobytu uczestników projektu podczas pobytu na krótkim szkoleniu (kurs praktyczny),
– kwestia ubrań, transportu, wyżywienia podczas szkolenia praktycznego,
– analiza budżetu kursu teoretycznego i praktycznego (koszty nadzwyczajne). - Ustalenie kwestii finansowych projektu. Opis kosztów projektu w dodatkowej tabeli.
- Wskazanie możliwości implementacji i walidacji innowacyjnego pilotażowego kursu z zakresu kuchni eksperymentalnej.
Harmonogram spotkania:
Prezentacje:
– Wzór sylabusa kursu kuchni eksperymentalnej
– Prezentacja CSHM
– Prezentacja założeń kursu
Dokumentacja zdjęciowa:
W dniu 26.10.2017 odbyło się spotkanie nauczycieli biorących udział w projekcie
„InnoGastro – Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools”
Miejsce spotkania: Regionalne Centrum Kompetencji
Sala konferencyjna nr 1, Hotel BOSiR, Białystok
Ustalenia ze spotkania:
• Określenie głównych założeń kursu kuchni eksperymentalnej.
• Ustalenie formy kursu kuchni eksperymentalnej blended (on-line i praktycznego)
• Określenie zaliczenia kursu teoretycznego – online i praktycznego.
• Określenia struktury i formy sylabusa kursu z kuchni eksperymentalnej.
• Konsultacje sylabusa z nauczycielami.
• Wstępne przygotowanie kulturowe do wyjazdu szkoleniowego do Valencii
• Omówienie miejsca szkolenia, kultury, historii, zwyczajów i roli kuchni w życiu Hiszpanii
• Implementacja innowacyjnego pilotażowego kursu z zakresu kuchni eksperymentalnej do programów szkolnych i jego weryfikacja.
• Określenie spraw organizacyjnych związanych z realizacją kursu praktycznego z kuchni eksperymentalnej:
– datą wyjazdu na szkolenie,
– podróżą i bagażem do Partnera CSHM Valencia,
– zakwaterowaniem i wyżywieniem podczas pobytu uczestników szkolenia,
– kwestią ubrań, transportu podczas szkolenia praktycznego,
– wyjaśnienie kwestii ekonomicznych pobytu podczas szkolenia
Harmonogram spotkania:
Harmonogram – Spotkanie nauczycieli projekt Inn…
Sylabus – wersja robocza:
Sylabus EN curriculum molecular cuisine -wersja…
Sylabus PL – curriculum molecular cuisine -wers…
Prezentacje (Walencja, Kurs, Zakwaterowanie):
Zdjęcia:
W dniu 30.10.2017 w Kłajpedzie odbyło się spotkanie przedsiębiorców biorących udział w projekcie
z partnerem litewskim ERCC w ramach projektu
InnoGastro – Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools
Minutes of meeting with entrepreneurs
W dniach 14-15.11.2017 w Walencji odbyło się Międzynarodowe Spotkanie Partnerów
w ramach projektu InnoGastro – Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools
Ustalenia ze spotkania:
- Ustalenie formy kursu kuchni eksperymentalnej blended (on-line i praktycznego).
- Określenie zaliczenia i metodologii kursu teoretycznego – online i praktycznego.
- Przedstawienie uwag nauczycieli i przedsiębiorców do sylabusa kursu z kuchni eksperymentalnej.
- Weryfikacja sylabusa wynikająca z oczekiwań zgłaszanych przez nauczycieli i przedsiębiorców.
- Wspólna praca partnerów projektu nad strukturą kursu on-line kuchni eksperymentalnej.
- Praca na platformie kursu on-line. Formy i metody zajęć. Narzędzia multimedialne wykorzystywane w kursie. Formy zaliczenia kursów.
- Określenie spraw organizacyjnych związanych z kursem:
– daty realizacji kursu, sprawdzenie miejsc zakwaterowania i wyżywienia podczas kursu praktycznego, wyjaśnienie kwestii ubrań uczestników kursu oraz transportu podczas szkolenia praktycznego. - Kwestie finansowe projektu:
– analiza budżetu kursu online – teoretycznego i praktycznego (koszty nadzwyczajne). Wydzielenie kosztów projektu – tabela. - Ustalenie terminów realizacji płatności.
- Implementacja innowacyjnego pilotażowego kursu z zakresu kuchni eksperymentalnej.
Prezentacje:
METHODOLOGY
Zdjęcia:
W dniu 16.01.2018 w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. K. Kluka w Rudce odbyło się spotkanie nauczycieli oraz partnerów zagranicznych biorących udział w projekcie InnoGastro – Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools.
Ustalenia ze spotkania:
- Omówione zostały kwestie merytoryczne dotyczące szkolenia on-line w ramach kuchni eksperymentalnej.
- Omówione zostały sprawy organizacyjne dotyczące szkolenia praktycznego z kuchni eksperymentalnej w Walencji.
Zdjęcia:
W dniach 16-17.01.2018 w Białymstoku odbyło się Międzynarodowe Spotkanie Partnerów
w ramach projektu InnoGastro – Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools
Ustalenia ze spotkania:
- Ustalenie formy kursu kuchni eksperymentalnej blended (on-line i praktycznego).
- Wyjaśnienie spraw związanych z organizacją kursu praktycznego w Walencji, w tym ustaleń okresu i czasu realizacji kursu oraz czasu wolnego.
- Wyjaśnienie form zaliczenia i metodologii kursu teoretycznego – online i praktycznego.
- Wspólna praca partnerów projektu nad kursu on-line kuchni eksperymentalnej.
- Praca na platformie kursu on-line. Formy i metody zajęć. Analiza testów podsumowujących wiedzę.
- Określenie spraw organizacyjnych związanych z kursem: daty realizacji kursu, miejsc zakwaterowania i wyżywienia podczas kursu praktycznego oraz transportu podczas szkolenia praktycznego.
- Kwestie finansowe projektu: analiza budżetu kursu online – teoretycznego i praktycznego. Wydzielenie kosztów nadzwyczajnych projektu przez partnera hiszpańskiego – tabela. Ustalenie terminów realizacji płatności.
- Omówienie metod i pomysłów upowszechniających kurs oraz jego przyszłe rezultaty w ramach kuchni eksperymentalnej.
Prezentacje:
METHODOLOGY SYLLABUS
Zdjęcia:
Spotkanie Organizacyjne
W dniach 6-7.03.2018 w Walencji odbyło się dodatkowe spotkanie organizacyjne partnera hiszpańskiego i polskiego, którego cele było wyjaśnienie kwestii organizacyjnych (w tym zakwaterowania uczestników szkolenia) związanych z realizowanym szkoleniem z kuchni eksperymentalnej. Omawiane kwestie organizacyjne wynikały ze zmiany koordynatora po stronie partnera hiszpańskiego. Spotkanie zostało sfinansowane ze środków na Zarządzanie projektem i jego wdrażanie przypadające po stronie Lidera projektu.
Dokumentacja zdjęciowa:
W dniach 15.01.2018 – 15.03.2018 w ramach projektu „InnoGastro – Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools” zrealizowano część teoretyczną kursu „Awangardowe kreacje kulinarne – gastronomia, produkty i techniki, kuchnia eksperymentalna (molekularna)”. Kurs on-line teoretyczny miał na celu przygotowanie uczestników do zajęć praktycznych w dalszej części kursu z kuchni eksperymentalnej.
Tematyka kursu on-line z kuchni eksperymentalnej:
Blok I – Zasady i pojęcia
1. Zasada kompozycji: Przestrzeń, Struktura i Pole.
2. Zasada kompozycji: Równowaga i Masa.
3. Pojęcia z kompozycji: Naprężenia, Ruch, Formy, Proporcja, Dynamika i Harmonia.
4. Pojęcia z kompozycji: Harmonia, Proporcja, Dynamika.
5. Definicje kompozycji: symetryczna, asymetryczna, rytmiczna, diagonalna i wertykalna.
6. Propozycja kompozycji.
Blok II – Obszar sensoryczny w kuchni molekularnej
1. Kolor.
2. Koło chromatyczne.
3. Klasyfikacja koloru.
4. Zimne I ciepłe kolory.
5. Harmonia i Kontrast.
6. Ekspresja kolorów.
7. Smak.
8. Forma.
9. Zapach I tekstura.
Blok III – Różne tekstury stosowane w kuchni molekularnej
1. Sferyfikacja: tworzenie kulistych form płynnej potrawy poprzez utworzenie cienkiej membrany.
2. Emulsyfikacja: jednorodna mieszanina dwóch niemieszalnych cieczy, takich jak olej i woda.
3. Żelowanie: produkty żelujące powodują, że uzyskany żel powinien mieć wygląd stałej substancji.
Dokumentacja zdjęciowa:
W dniach 21-22.03.2018 w Walencji odbyło się Międzynarodowe Spotkanie Partnerów
w ramach projektu InnoGastro – Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools
Ustalenia ze spotkania:
– wyjaśnione zostały kwestie administracyjne,
– zebrano i omówiono dokumentację kosztów nadzwyczajnych,
– wyjaśnione zostały bieżące kwestie merytoryczne dotyczące programu zajęć,
– podsumowano zakończony kurs on-line kuchni eksperymentalnej,
– ustalono kwestie organizacyjne podczas kursu praktycznego w Walencji,
– omówiono realizację dalszych etapów projektu po kursie praktycznym w Walencji,
– wdrożenie w praktykę szkolną przez nauczycieli elementów kuchni eksperymentalnej poznanej podczas szkolenia,
– wdrożenie w działalność gospodarczą przez przedsiębiorców elementów kuchni eksperymentalnej poznanej podczas szkolenia,
– ustalono dalsze działania upowszechniające prowadzone przez partnerów projektu oraz uczestników (nauczycieli i przedsiębiorców).
Dokumentacja zdjęciowa:
W dniach 20.03.2018 – 26.03.2018 w ramach projektu „InnoGastro – Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools” zrealizowano kurs pt. „Awangardowe kreacje kulinarne – gastronomia, produkty i techniki, kuchnia eksperymentalna (molekularna)”. Kurs praktyczny kuchni eksperymentalnej, który odbył się w Walencji miał na celu przybliżenie uczestnikom (12 nauczycieli z Polski i 6 przedsiębiorców z Litwy):
– innowacyjnych metod nauczania w kuchni eksperymentalnej (molekularnej),
– wykorzystanie konkretnych produktów w kuchni eksperymentalnej (molekularnej),
– przygotowanie menu kuchni molekularnej,
– poznawanie form i kompozycji estetycznych kuchni molekularnej,
– przygotowanie dań w kuchni molekularnej: sałatki, kremy, koktajle, warzywa, desery, ryby,
– przygotowanie głównego dania w kuchni molekularnej: mięso.
PRZEPISY REALIZOWANE PODCZAS SZKOLENIA
Dokumentacja zdjęciowa:
Zobacz więcej zdjęć na dysku Google
W dniach 08-09.05.2018 w Kłajpedzie odbyło się Międzynarodowe Spotkanie Partnerów
w ramach projektu InnoGastro – Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools
Ustalenia ze spotkania:
– wdrożenie pilotażowego kursu kuchni eksperymentalnej w firmach litewskich,
– omówienie doświadczeń nauczycieli i przedsiębiorców wdrażających kurs kuchni eksperymentalnej po powrocie ze szkolenia w Walencji,
– włączenie elementów kursu do zajęć w szkole lub do oferty firm,
– omówienie i tworzenie kwestionariuszy oceny w celu pomiaru osiągniętych oczekiwań i identyfikacja ulepszeń w przyszłych szkoleniach,
– ewaluacja działań projektowych – kolejny etap,
– upowszechnienie działań projektowych związanych z wdrożeniem kursów.
Program spotkania
Dokumentacja zdjęciowa:
W dniach 21-22 maja 2018r. odbyły się Dni Otwarte w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Mońkach, gdzie nauczyciel p. Jolanta Kozłowska uczestnik projektu InnoGastro – Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools prowadziła na żywo pokaz kuchni molekularnej (eksperymantalnej).
Link do wydarzenia na stronie internetowej szkoły: http://zsmonki.pl/dni-otwarte-w-zsoiz
Zajęcia miały charakter pilotażowy i od następnego roku zostaną włączone do regularnych zajęć lekcyjnych w szkole.
W dniach 13-14.06.2018 w Walencji odbyło się Międzynarodowe Spotkanie Partnerów
w ramach projektu InnoGastro – Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools
Ustalenia ze spotkania:
– wdrożenie pilotażowego kursu kuchni eksperymentalnej w szkole partnera hiszpańskiego,
– omówienie doświadczeń nauczycieli pracujących w szkole partnera wdrażających kurs kuchni eksperymentalnej,
– włączenie elementów kursu do zajęć w szkole lub oferty firm współpracujących ze szkołą,
– omówienie i wyjaśnienie kwestionariuszy oceny w celu pomiaru osiągniętych oczekiwań oraz identyfikacja problemów w przyszłych szkoleniach,
– ewaluacja działań projektowych – kolejny etap,
– upowszechnienie działań projektowych związanych z wdrożeniem kursów.
Program spotkania
Dokumentacja zdjęciowa:
3 nauczycieli z ZSZ w Hajnówce uczestniczących w innowacyjnym programie kursu kuchni eksperymentalnej realizowanym w Walencji w ramach projektu InnoGastro – Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools wdraża już efekty kształcenia w postaci włączenia elementów kursu do zajęć w szkole.
Zajęcia mają charakter pilotażowy i od następnego roku zostaną włączone do regularnych zajęć lekcyjnych w szkole.
W Zespole Szkół w Wojewodzinie nauczyciele przedmiotów zawodowych – p.Katarzyna Ołdakowska oraz Beata Urbańska uczestniczki projektu InnoGastro – Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools wprowadziły od roku szkolnego 2018/2019 elementy kuchni eksperymentalnej do programu zajęć praktycznych w klasie II i III technikum żywienie i usług gastronomicznych oraz w przedmiocie: „Pracownia gastronomiczna” w technikum hotelarstwa.
W dniach 04-06.10.2018 w Kłajpedzie odbyło się Międzynarodowe Spotkanie Partnerów
w ramach projektu InnoGastro – Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools
Ustalenia ze spotkania:
– omówienie doświadczeń nauczycieli i przedsiębiorców wdrażających kurs kuchni eksperymentalnej po powrocie ze szkolenia w Walencji,
– wdrożenie programu szkolenia z eksperymentalnej kuchni przez hiszpańskiego partnera CSHM – doświadczenia i wnioski,
– analiza strategii rozwoju szkolnictwa zawodowego (w branży gastronomicznej) w zakresie współpracy międzynarodowej i programu praktyk z elementami eksperymentalnej kuchni,
– włączenie elementów kursu do zajęć w szkole lub do oferty firm – wymiana doświadczeń,
– omówienie i tworzenie kwestionariuszy oceny w celu pomiaru osiągniętych oczekiwań i identyfikacja ulepszeń w przyszłych szkoleniach,
– przedstawienie i analiza raportu ewaluacyjnego,
– omówienie administracyjnych kwestii związane z zakończeniem projektu,
– upowszechnienie działań projektowych związanych z wdrożeniem kursów.
Program spotkania
Raport ewaluacyjny projektu InnoGastro
Dokumentacja zdjęciowa:
Przedsiębiorcy z Litwy uczestniczących w innowacyjnym programie kursu kuchni eksperymentalnej realizowanym w Walencji w ramach projektu InnoGastro – Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools wdrażają efekty kształcenia w postaci włączenia dań kuchni eksperymentalnej do swojej oferty sprzedażowej.
Wdrożenie w Gediminas Albrichtas | Wdrożenie CiopCiop Klaipeda | Wdrożenie Bakerstreet Klaipeda | Wdrożenie Bakerstreet Kaunas
W dniach 25-26.10.2018 w Kłajpedzie odbyło się Międzynarodowe Spotkanie Partnerów w ramach projektu InnoGastro – Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools
Ustalenia ze spotkania:
– główne wnioski wynikające z projektu InnoGastro,
– wdrożenie programu szkolenia z eksperymentalnej kuchni przez litewskich przedsiębiorców – doświadczenia i wnioski,
– omówienie strategii rozwoju szkolnictwa zawodowego (w branży gastronomicznej) w zakresie współpracy międzynarodowej i programu praktyk z elementami eksperymentalnej kuchni,
– włączenie elementów kursu do zajęć w szkole lub do oferty firm – wymiana doświadczeń,
– omówienie i tworzenie kwestionariuszy oceny w celu pomiaru osiągniętych oczekiwań i identyfikacja ulepszeń w przyszłych szkoleniach,
– omówienie administracyjnych i finansowych kwestii związanych z zakończeniem projektu,
– upowszechnienie działań projektowych związanych z wdrożeniem kursów.
Załączniki:
Program spotkania
Główne wnioski – projektu
Zdjęcia:
Wdrożenie kuchni eksperymentalnej do programów nauczania teoretycznego, praktycznego i praktyk zawodowych w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Krzysztofa Kluka w Rudce
Nauczyciele z ZSCKR w Rudce uczestniczący w innowacyjnym programie kursu kuchni eksperymentalnej realizowanym w Walencji w ramach projektu InnoGastro Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools wprowadzili treści dotyczące kuchni eksperymentalnej nie znajdują się w dotychczas obowiązującej podstawie programowej dla zawodu kucharz.
Wprowadzili oni elementy wdrażające kuchnię eksperymentalną w kształcenie zawodowe na poziomie szkoły. Znalazły się one przy realizacji efektów kształcenia T.6.2(4), T.6.2(5), T.6.2(6) oraz TG.07.6.2(4), TG.07.6.2(5), TG.07.6.2(6), dotyczących metod i technik sporządzania potraw i napojów, doboru surowców i sporządzania półproduktów, potraw i napojów. Do technik sporządzania potraw i napojów dodałyśmy „sous – vide”. Niezbędny sprzęt i urządzenia wykorzystywane w kuchni eksperymentalnej wprowadzone zostały do realizacji przy efektach T.6.2(9) i T.6.2(10) oraz TG.07.6.2(9) i TG.07.6.2(10), dotyczących rozróżniania i użytkowania sprzętu i urządzeń do sporządzania i ekspedycji potraw i napojów.
Zmienia życie, otwiera umysły.