Schoolgarden

Projekt Schoolgarden realizowany jest przez Fundację Regionalne Centrum Kompetencji w ramach programu Erasmus+ Akcja 2 Partnerstwa strategiczne na rzecz kształcenia i szkolenia zawodowego.

Projekt Schoolgarden zostanie zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.

Celem głównym projektu jest umożliwienie dostępu do praktycznych rozwiązań wykorzystania diet planetarnych w gastronomii.

Cel główny zostanie zrealizowany, gdy osiągniemy następujące cele szczegółowe:

– nabycie wiedzy poprzez przygotowaną diagnozę i odpowiadające jej szkolenie związane z wykorzystaniem produktów i roślin z przyszkolnych ogródków w daniach kuchni planetarnej,

– poznanie wymagań i rozwiązań kuchni planetarnej w gastronomii,

– poznanie metod i form zakładania i prowadzenia przyszkolnych ogródków,

– wymiana doświadczeń oraz transfer wiedzy z zakresu diety roślinnej w polskich, łotewskich i litewskich realiach na poziomie szkoły,

– opracowywanie nowych podejść w celu poprawy kompetencji nauczycieli i wyposażenia ich w nowe kompetencje i umiejętności związane z kuchnią dietetyczną opartą na diecie planetarnej,

– wspieranie profesjonalnego rozwoju kadry nauczycielskiej, naukowej i przedsiębiorstw,

– zwiększanie możliwości, atrakcyjności i wymiaru międzynarodowego organizacji biorących udział w projekcie pracy.

Wyniki i rezultaty projektu:

  1. Stworzenie raportu będącego zbiorem trzech analiz (PL, LT, LV) zawierającego badania, diagnozę i analizę porównawczą w branży gastronomicznej, uwzględniającą praktyki związane ze stosowaniem diet planetarnych wynikających ze zmian klimatycznych.
  2. Realizacja szkolenia oraz implementację jego efektów do praktyki szkolnej z zakresu wykorzystania dań i produktów diety planetarnej powstałych z produktów ekologicznych w przyszkolnych szklarniach i ogródkach owocowo- warzywnych.

– przygotowanie pilotażowego programu szkoleniowego,

– realizacja kursu pilotażowego,

– wdrożenia i implementacja efektów kursu do programu szkół oraz praktyki w firmach.

  1. Przygotowanie przewodnika ujmującego wyniki z wdrożenia szkoleń, wyników testowania efektów szkolenia, przepisy dań powstałych z produktów z przyszkolnych zielników i ogródków owocowo- warzywnych, rekomendacje dla nauczycieli i praktyków.

Partnerzy projektu:

– Fundacja Regionalne Centrum Kompetencji – Lider  www.rck.org.pl

– REZEKNES TEHNIKUM – www.rezeknestehnikums.lv

– Verslo ir svetingumo profesinės karjeros centras – www. vesk.lt

Okres realizacji projektu: 01.11.2024r. – 30.10.2026r.

Więcej informacji: https://www.facebook.com/people/Fundacja-Regionalne-Centrum-Kompetencji/100068414028840/


W dniach 13.01.2025r. odbyło się Spotkanie Partnerów w Białymstoku w ramach projektu Schoolgarden.

Ustalenia ze spotkania:

  • Zaprezentowano partnerów, nauczycieli uczestniczących w spotkaniu i biorących działa w projekcie.
  • Przypomniane zostały założenia projektu oraz role partnerów, dotychczasowe działania i ich efekty,
  • Przedstawiony został raport – rezultat 1: Stworzenie raportu będącego zbiorem trzech analiz (PL, LT, LV) zawierającego badania, diagnozę i analizę porównawczą w branży gastronomicznej uwzględniającą praktyki związane ze stosowaniem diet planetarnych wynikających ze zmian klimatycznych,
    • Zaprezentowano elementy raportu przygotowanego przez partnerów,
    • Przedstawiono przez partnerów projektu sytuację dotyczącą kształcenia uczniów w obszarze żywności roślinnej np. przepisów, receptur, dotychczasowych wniosków,
    • Wyjaśniono kwestie techniczne oraz merytoryczne dotyczące rezultatu 1,
    • Przeprowadzono spotkania partnerów zagranicznych w białostockich szkołach współpracujących z liderem projektu w dziedzinie produktów ziołowych i roślinnych,
    • Zrealizowano spotkania partnerów zagranicznych z nauczycielami i dyrekcjami szkół uczestniczącymi w projekcie po stronie Lidera. Omówiono kwestie rezultatu 1 – powstałej diagnozy oraz potrzeb szkoleniowych nauczycieli w zakresie diety planetarnej,
    • Omówiono działania partnerów dotyczące upowszechnienia rezultatów projektu – omówiono nowe pomysły partnerów,
    • Omówiono grupę zrekrutowanych uczestników projektu,
    • Omówione zostały formy współpracy i komunikacji z nauczycielami i przedstawicielami firm z branży gastronomicznej,
    • Wyjaśnione zostały kwestie rozliczeń finansowych w projekcie,
    • Wyjaśniono kwestie dokumentacji projektowej,

Odebrano od partnerów oryginalne dokumenty projektowe:
– umowy partnerskie,
– comiesięczne raporty z zarządzania,
– noty księgowe,
– dokumenty rekrutacyjne uczestników.

      • Wyjaśniono sprawy administracyjne.

 

IPM schedule Schoolgarden 

Schoolgarden – presentation


W dniu 20.05.2025 r. odbyło się spotkanie partnerów w Rezekne w ramach projektu Schoolgarden.

Wnioski ze spotkania:

      • Rezultat O1 – Prezentacja diagnozy:
      • Stworzenie raportu, który jest zbiorem trzech analiz (PL, LT, LV) zawierających badania, diagnozę i analizę porównawczą w branży gastronomicznej, uwzględniającą praktyki związane ze stosowaniem diet planetarnych wynikających ze zmiany klimatu. Prezentacja raportu końcowego i wniosków.
      • Rezultat 02 – Analiza wniosków raportu i zawartej w nim diagnozy. Realizacja kursu szkoleniowego poprzez połączenie szkolenia z częścią teoretyczną i szkoleniem praktycznym.
      • Prezentacja propozycji szkolenia praktycznego w Białymstoku:
        – warsztaty
        – wizyta studyjna;
        – zakwaterowanie i koszty utrzymania, transport;
        – ustalenie kursów praktycznych.
      • Odbyły się spotkania partnerów zagranicznych z nauczycielami i dyrektorami szkół uczestniczącymi w projekcie po stronie Lidera. Omówiono kwestie rezultatu 1 – diagnoza i potrzeby szkoleniowe nauczycieli w zakresie diety planetarnej,
      • Omówiono działania partnerów dotyczące upowszechniania rezultatów projektu – omówiono nowe pomysły partnerów,
      • • Walidacja szkoleń (tworzenie kwestionariuszy ewaluacyjnych). Strategia ewaluacji projektu – kwestionariusz 2
      • Upowszechnianie w trakcie projektu – działania w szkołach, link, www, media społecznościowe.
      • Wizyta w szkole gastronomicznej w Tehnikums Rezekne. Spotkanie z nauczycielami biorącymi udział w projekcie i wymiana dobrych doświadczeń z potrawami diety planetarnej i produktami wytwarzanymi z produktów ekologicznych w szklarniach i ogrodach owocowo-warzywnych
      • Wyjaśniono kwestie rozliczeń finansowych w projekcie,
      • Wyjaśniono kwestie dokumentacji projektu,
      • Wyjaśniono kwestie administracyjne.

Schoolgarden VET short training

Report structure_project Schoolgarden – Elements of Diagnosis

20.05.2025 IPM schedule Schoolgarden